Steinkjerfestivalen

Stolt bidrag til Steinkjerfestivalen

Det er sjelden jeg gliser når en pressemelding sendes ut. I dag gjorde jeg det.

I vinter ble jeg spurt om å være med på markedsføringa av Steinkjerfestivalen. Jeg endte som teamleder for markedsgruppa. Ei gruppe med masse kreative og arbeidsomme folk, og tionnevis av erfaring.

Det har vært en ekstrem travel jobb, men også takknemlige stunder. Ingenting gleder meg mer enn å arbeide med kombinasjonen kultur/kommunikasjon. Det er komboen jeg virkelig trives aller best med.

Steinkjerfestivalen er ti år i 2015, og vi opplever god interesse for happeningen i juni. God interesse er et understatement. Det er faktisk tidenes forhåndssalg.

Jeg skal ikke gå i detalj om hvordan vi har løst markedsføringen, men noen av de tyngste grepene som er gjort, er et bredere fokus på hva vi har skrevet om i egne kanaler. Oftere nyhetspublisering på vår Facebook-side, eget budsjett på markedsføring i sosiale medier, og noe endret fokus på papirannonsering. I tillegg møter vi engasjerte og positive folk hos vår viktige samarbeidspartner Trønder-Avisa. Når alle gode krefter arbeider målrettet – og vi ender med tidenes forhåndssalg! Da er det så gøy, at vi nesten glemmer alle sene nattetimer.

Fortsatt er det massevis av forbedringer som kan gjøres. Jeg bidrar gjerne med mange flere timer til neste års festival. Men først, aller først, skal Steinkjerfestivalen 2015 gjennomføres.

Også må det være lov å si at jeg har en personlig favoritt blant årets artister. Roger Hodgson fra Supertramp. Jeg har brukte store deler av livet mitt på å øve inn hans låter på piano. Har hørt han live èn gang før, på Norwegian Wood. Ser fram til et gjenhør med den fantastiske musikeren og stemmen.

Har du sikret deg billett til årets festival i Steinkjer?

SF

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *